Nasıl Marka Olurum ?
- 25 Mart 2021
- Hatice Çelik
- 0
Bu işin reçetesi var mı? Ya da kısa bir yolu?
Yazıma yazar Dave Trott’un yaşadığı bir hikaye ile başlamak istiyorum.
Bir arkadaşımın evindeydim ve duvarında güzelce çerçevelenmiş bir nesne vardı.
En azından çerçeve güzel ve açıkçası pahalı olduğu da belliydi. Çerçevedeki nesne herhangi bir olukta bulabileceğiniz gibi bükülmüş, yırtık pırtık, buruşuk, eski bir Marlboro paketiydi. Çerçeveye baktığımı gören arkadaşım gururla: “Tracey Emin imzalı” dedi. Bu, durumu açıklıyordu. Bir an, sadece herhangi bir çöp parçasıydı, ama şimdi çok pahalı bir sanat eseriydi.
İşte bu, marka olmaktır.
Tracey Emin Britanyalı ressam, konsept ve enstalasyon sanatçısıdır.
Gerçekten güven veren, müşteri memnuniyetini odak noktası haline getirmiş ve müşteri sadakatini tam olarak sağlamış birçok markayı sıralamak mümkün.
Burada önemli olan bütüncül olmaktan geçiyor. Sadece müşteri odaklı olmak yetmez. Çalışanına değer veren, ihtiyaçlarını önemseyen bir kurum olmak da olmazsa olmazlar arasında.
En başta kendinize dürüst olarak şu soruyu sormalısınız: Hedefim ne?
Eğer kalıcı, değer yaratan, yeni nesil, müşteri ve çalışan memnuniyetini önemseyen, güvenilir olmak gibi hedefleriniz varsa aramıza hoş geldin. 😊
Çünkü gerçek marka olmak bu hedeflerden geçiyor. Gerçek bir marka olmak istiyorsanız üzgünüm ama kısa ve kolay bir yol yok.
Emek vereceksiniz, kendinizi sürekli yenileyeceksiniz ve istikrarlı olacaksınız.
Birçok kurum veya kişi kısa yoldan para kazanma peşinde oluyorlar. Elbette bu mümkün ancak kalıcı olmayacaklarının garantisini verebilirim.
Emek vermek…
Emek veren karşılığını her zaman alacaktır işte bunun garantisini verebilirim. Gerçekten sektöre yön veren kişi veya kurum olmak istiyorsanız emek verin, vazgeçmeyin ve cesur olun.
Enerjinizi asla bölmeyin. Algınız hedeflerinizde olsun ve hedefinizden asla şaşmayın. Göreceksiniz tıpkı bir tohumun filizlenip çiçek açması gibi, markanızın da büyüdüğüne ve meyve verdiğine şahit olacaksınız.
Toparlayacak olursam;
- Kısa ve uzun vadeli gerçek hedefleriniz olsun (SWOT analizi yaparak kendi markanızı konumlandırmak üzere stratejik hedefler belirleyin. Bu konuda kaynaklarla araştırın, gerekirse profesyonel uzmanlarla çalışın)
- Bu işin kısa yolu yok emek verin (planlı ve sistemli çalışın, dönem dönem aksiyonlarınızı gözden geçirin)
- Çok bilen çok yanılır denir, kendinize yatırım yapın (daha iyisi için sürekli kendinizi yenileyin ve mutlaka güncel kaynakları okuyun)
- Güven verin
- Yeniliklere açık olun
- Gülümseyin 😊 hayata, gelene, gidene, olana ve olmayana
Hatice Çelik