Hedef olmadan sonuçtan bahsedilebilir mi?
Başarı, kime ve neye göre başarı sayılır?
Mutluluğu, bir insana, kendinden başkası -sürekli sağlayabilir mi?
Başarılı işletme diyebilmek için hangi sonuçlara bakılmalı?
Ya başarılı insanlar… hangi özelliklere sahip insanlardır?
Tüm bunları cevaplayabilmek ve kişisel yorumları ortadan kaldırabilmek için sayısal değerler gereklidir.
Bunlar ölçülebilir ve sürdürülebilir olmalıdır.
Başarılı işletmeler için hizmet sundukları kitleye, bireye, sürekli ve ihtiyacı olan nitelikli hizmeti sunmalı; bunların sağladığı yararı ölçmeli, karşılaştırmalı, sürekli iyileştirmelidir.
Başarılı insanlar bu hedefler için durmadan çalışmalı, gelişmeli ve kaynaklarını da etkin kullanmalıdır.
Mutluluk, memnuniyet kavramları sürekli merkezde tutulmalı, güncel bilgi takip edilmelidir.
Ya mutlu insan olmak? Bu da tamamen; insanın kendini konumlama, geliştirme, farkındalık, iç motivasyonu ve değerleri için yaptıkları ile ilgilidir.
Güzel yürek ve beyinlere sevgilerimle.